Universidad Veracruzana Inglés II Módulo 4

Módulo 4.
Going shopping…
​(Tiendas y restaurantes) ​​

En este módulo, aprenderás expresiones y estructuras para hacer preguntas sobre ropa, precios, tallas, platillos y bebidas, preguntar en dónde se encuentran ubicados los productos y prendas en una tienda, bazar, o centro comercial. Igualmente, para ofrecer y pedir ayuda cuando te encuentres comprando en una tienda. Sabrás cómo usar el vocabulario para ordenar en un restaurante, ofrecer y elegir entre algunas opciones de compra, así como decidir sobre tus compras.

Practicarás el vocabulario relacionado con compras, tiendas y restaurantes, a través de una variedad de actividades como lo son: actividades de relacionar frases con imágenes y palabras con oraciones, entre otras. Por medio de la presentación del contenido, podrás conocer la pronunciación de cada expresión y/o vocabulario que utilizarás en la vida real al aplicar todo lo aprendido.

*Para comenzar, haz clic en el botón y descarga el vocabulario de este módulo.

*Haz clic en el temario del módulo para revisar la información.​​

Task M4.7
Tarea integradora del módulo 4
FORO M4.7 ¡Vamos a comer al restaurante!​
Descripción de la tarea

Escribe acerca de una visita a un restaurante al que hayas ido o vayas con frecuencia.

Escribe sobre lo que te gusta comer en ese restaurante, el nombre de tu comida preferida, cada cuánto vas a ese lugar, con quién vas, y si pagas con efectivo o con tarjeta de crédito.

*Haz clic en cada pestaña para leer la información.

  • Recuerda escribir oraciones claras, revisa tu puntuación, así como usar la gramática y vocabulario vistos en el módulo.
  • Desarrolla la actividad en el foro de la plataforma educativa​ Eminus.
  • Nombra tu actividad en foro de la siguiente forma: TM4.7_PrimerNombrePrimerApellido​
  • Considera los elementos contenidos en la Rúbrica.​
  • Realiza la actividad dentro del periodo marcado en calendario de actividades.​​

Toma en cuenta la información que te presenta la rúbrica de evaluación para el desarrollo de tu tarea (Task), entrega en tiempo y forma.

Rúbrica para calificar la Task TM4.7
Foro ¡Vamos a comer al restaurant!
Criterios de evaluación 1.5
Excelente
1.0​
Suficiente
0.5
Insuficiente
Contenido de la información El contenido de la información dentro de la descripción es clara y precisa. El contenido de la información dentro de la descripción es, algunas veces clara, y precisa. El contenido de la información dentro de la descripción es confuso y carece de orden de ideas.
Estructura gramatical​ Se hace uso de la estructura gramatical de manera correcta. Se hace poco uso de la estructura gramatical, de manera correcta. El uso de la estructura gramatical utilizada es confuso.
Vocabulario El uso del vocabulario es siempre correcto, tanto en su forma plural como en singular de los sustantivos. El vocabulario es utilizado algunas veces de manera correcta, tanto en su forma plural como en singular de los sustantivos. El uso del vocabulario es pocas veces correcto, tanto en su forma plural como en singular de los sustantivos.
Task M4.8
Tarea integradora del módulo 4
Quiz en plataforma. Going shopping
Descripción de la tarea

En el apartado de Evaluaciones de la plataforma educativa Eminus, identifica la actividad con el nombre TM4.8 Going shoping y resuelve los ejercicios que se presentan.​

Realiza esta actividad dentro del periodo marcado por tu facilitador.​

4.1 Verbo modal Would

En este tema, aprenderás vocabulario relacionado con ir de compras, a un restaurante o a un sitio de comida: preguntar precios, tallas, platillos, bebidas, ropa. Preguntar sobre la ubicación de los productos, ofrecer y pedir ayuda en una tienda, ordenar alimentos y bebidas en un restaurante, ofrecer y elegir entre opciones de compra, así como tomar decisiones sobre las compras. 

Vocabulario y expresiones​

Shops (tiendas), clothes (ropa), and currency (moneda).

*Haz clic en cada pestaña para revisar la información. ​

*Haz clic en el botón para descargar el archivo.​

Expresiones

*Haz clic en las flechas para revisar las imágenes.​

*Haz clic en el botón para descargar el archivo.​

Practica constantemente el vocabulario del módulo e intenta aprenderlo de memoria.

Practica constantemente el vocabulario del módulo e intenta aprenderlo de memoria.

El verbo modal Would + like   es la manera formal que usamos cuando ofrecemos o solicitamos algo.

“Would like” puede ser usado en preguntas para hacer ofrecimientos:

  • Would you like a cup of tea? (¿Te gustaría una taza de té?)
  • Would you like something to eat? (¿Te gustaría algo de comer?)
  • What would you like to order? (¿Qué le gustaría ordenar?)

"Would like" también puede ser usado para realizar solicitudes:

  • I'd like a hamburger, please. (Me gustaría una hamburguesa, por favor.)
  • I would like something to drink, please. (Me gustaría algo de tomar, por favor.)

La forma corta o contracción de would like es ’d like.

  • I’d like.
  • You’d like.
  • He’d like.
  • She’d like.
  • We’d like.
  • They’d like.

Activity M4.16

*Read and complete the information using the correct words.
*Selecciona la opción correcta para cada caso.

Waiter:

Hello! May I take your ?

Mr. Peterson:

Yes, please.

Waiter:

What you like?

Mr. Peterson:

I'd like a ham and pizza

Waiter:

What would you like to ?

Mr. Peterson:

I'd some water, please.

Waiter:

Okay, I'll be back soon.

Waiter:

you are. Please enjoy.

Mr. Peterson:

Could I have the , please?

Waiter:

Sure, here you are.

Mr. Peterson:

Thank you.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.17

*Read and complete the information using the words in the box.
*Completa la información utilizando las palabras en los recuadros.

Bye! I would like I would like Can I have please
Thanks please Would you like How much is it? How much are they?
Hello!

You: .

Cashier: Hi! How can I help you?

You: a cheeseburger and a coke, .

Cashier: Ok, some fires, too?

You:

Cashier: They are $2.00.

You: fries with ketchup?

Cashier: No problem. And what about a dessert?

You: a chocolate muffin, but

Cashier: It is $3.00.

You: Perfect.

Cashier: So, let me repeat: a cheeseburger and a coke, some potatoes with ketchup and a chocolate muffin. Is that Ok?

You: That’s right.

Cashier: That’s $10.00.

You: Here you are! .

Cashier: See you!


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



*Read and complete the information using the correct words.

You: .

Cashier: Hi! How can I help you?

You: a cheeseburger and a coke, .

Cashier: ok, some fires, too?

You: .

Cashier: They are $2.00.

You: fries with ketchup?

Cashier: No problem. And what about a dessert?

You: a chocolate muffin, but .

Cashier: It is $3.00.

You: Perfect.

Cashier: So, let me repeat: a cheeseburger and a coke, some potatoes with ketchup and a chocolate muffin. Is that Ok?

You: That’s right.

Cashier: That’s $ 10.00.

You: Here you are! .

Cashier: See you!


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.18

*Read the restaurant menu and check if the sentences are True  or False.
*Lee el menú del restaurant y selecciona True  o False  según corresponda.

TRUE

FALSE

1. The name of the restaurant is ‘Jack’s Restaurant’.
2. You can order a large cheese pizza for $10.99.
3. The restaurant is closed on Thursdays.
4. A peanut butter and jelly sandwich costs only ninety-nine cents.
5. A large coffee costs $2.49.
6. There are only two kinds of desserts on the menu.
7. Home delivery costs $12.
8. Jack’s Burger Special costs more than a turkey sandwich.
9. For home deliveries, call 800-555-5925.

Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.19

*Complete the conversation with the correct expression.
*Selecciona la expresión correcta para cada caso.

*Complete the conversation with the correct expression.
*Selecciona la expresión correcta para cada caso.

Salesman: Hello, ?

Customer: Yes, please, a T-shirt.

Salesman: Follow me, please. ?

Customer: I am a medium.

Salesman:

Customer: Black.

Salesman: Here you are.

Customer:

Salesman: Yes, of course. The fitting rooms are there.

Customer: It's too small.

Salesman: Yes, of course. How is it?

Customer: It's perfect.

Salesman: $9.99.

Customer: . Here you are. Thank you.

Salesman: Here is your receipt. Have a nice day.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Salesman: Hello, ?

Customer: Yes, please, a T-shirt.

Salesman: Follow me, please. ?

Customer: I am a medium.

Salesman:

Customer: Black.

Salesman: Here you are.

Customer:

Salesman: Yes, of course. The fitting rooms are there.

Customer: It's too small.

Salesman: Yes, of course. How is it?

Customer: It's perfect.

Salesman: $9.99.

Customer: . Here you are. Thank you.

Salesman: Here is your receipt. Have a nice day.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.20

*Look at the image and the accompanying information. Write the question and answer about the price for each clothes or accessory.
*Observa cada imagen y lee la información que la acompaña. Escribe la pregunta y la respuesta sobre el precio de la prenda o accesorio.

Example:

$120.00

P: How much does the jacket cost?

R: It costs one hundred and twenty dollars.

$3.70

P: How much do the earring   cost?

R: They cost three dollars and seventy cents.

$7.15

P: How much are the
gloves?

R: They are seven dollars and fifteen cents.

$50.00

P:

R:

$10.50

P:

R:

$ 60.50

P:

R:

$50.00

P:

R:

$5.50

P:

R:

$25.00

P:

R:

$80.60

P:

R:

$150.00

P:

R:

$99.99

P:

R:

$80.60

P:

R:


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Icono de descarga de programa de estudio BGRE80001 Check the correct answers
$ 120.00

P: How much does the jacket cost?

R: It costs one hundred and twenty dollars.

$ 3.70

P: How much do the earring   cost?

R: They cost three dollars and seventy cents.

$ 7.15

P: How much are the
gloves?

R: They are seven dollars and fifteen cents.

$50.00

P:

R:

$10.50

P:

R:

$60.50

P:

R:

$50.00

P:

R:

$5.50

P:

R:

$25.00

P:

R:

$80.60

P:

R:

$150.00

P:

R:

$99.99

P:

R:

$80.60

P:

R:


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Icono de descarga de programa de estudio BGRE80001 Check the correct answers

Recapitulación del tema​
En este tema, aprendiste vocabulario relacionado con ir de compras, a un restaurante o sitio de comida y preguntar: precios, tallas, platillos, bebidas, ropa.


4.2 Cuantificadores

A continuación, vas a conocer los principales cuantificadores en ingléscuándo utilizarlos (con sustantivos contables o incontables).

Antes de profundizar en el tema de cuantificadores en inglés y sus ejemplos, es necesario hacer un breve repaso por los sustantivos contables e incontables.

Sustantivos contables (countable nouns): son aquellos sustantivos que pueden separarse en unidades, es decir, son entidades que se pueden contar como manzana (apple), sándwich, hot dog. Estos sustantivos tienen plural.

Sustantivos incontables (uncountable nouns): hacen referencia a cosas como materiales o líquidos que se ven como un todo y no como partes individuales. Esto es lo que hace que no se puedan contar y, por lo tanto, no tienen plural. Aquí encontramos water (agua), azúcar (sugar), harina (flour).

Quantifiers (cuantificadores)

Los cuantificadores en inglés (many, much, some, a lot of,  few, little, etc.) son palabras que nos ayudan a cuantificar qué cantidad tenemos de algo (mucho, poco, etc.).

Countable Uncountable Positive (+) Negative (-) Questions (?)
Some
Any
Many
Much
A few
A little
A lot of
Countable Uncountable
Some
Any
Many
Much
A few
A little
A lot of
Positive
(+)
Negative
(-)
Some
Any
Many
Much
A few
A little
A lot of
Questions
(?)
Some
Any
Many
Much
A few
A little
A lot of

*Haz clic en cada concepto para leer la información.

Con nombres incontables, “some” se usa delante de ellos para indicar “algo de”. Se utiliza en oraciones afirmativas.

Ejemplos:

There is some coffee in the cup. (Hay [algo de] café en la taza.)
There is some water in the bottle. (Hay [algo de] agua en la botella.)

Con nombres contables (siempre en plural), “some” se usa delante de ellos para indicar “algunos/as”. Se utiliza en oraciones afirmativas.

Ejemplos:

There are some apples on the table. (Hay [algunas] manzanas en la mesa.)
I want some cookies. (Quiero [algunas] galletas.)

Con nombres incontables, “any” se usa delante de ellos para indicar “nada de” (cuando la oración es negativa) o “algo de” (cuando se usa en una pregunta).

Ejemplos:

There isn’t any milk. (No hay [nada de] leche.)
Is there any water in the bottle? (¿Hay [algo de] agua en la botella?)

Con nombres contables “any” se usa delante de ellos para indicar “ningún/ninguna” (cuando la oración es negativa) o “algunos/algunas”.

Ejemplos:

There aren’t any t-shirts in the store. (No hay playeras [ninguna playera] en la tienda.)
Are there any chairs in the room? (¿Hay [algunas] sillas en la habitación?)

Se utiliza “much” con nombres incontables para indicar mucha cantidad. Se usa en oraciones negativas y preguntas.

Ejemplos:

I don’t have much money. (No tengo mucho dinero.)
Is there much water in the bottle? (¿Hay mucha agua en la botella?)

Se utiliza “many” con nombres contables para indicar mucha cantidad. Se usa en oraciones negativas y preguntas, aunque a veces también se puede usar en oraciones afirmativas.

Ejemplos:

There aren’t many pictures on the wall. (No hay muchos cuadros en la pared.)
Are there many chairs in the room? (¿Hay muchas sillas en la habitación?)

“A lot of” se usa tanto con nombres contables como incontables para indicar mucha cantidad. La diferencia con “much” y “many” es que “a lot of” se utiliza en oraciones afirmativas.

Ejemplos:

There are a lot of pictures on the wall. (Hay muchos cuadros en la pared.)
I have a lot of money. (Tengo mucho dinero.)

“A few” se usan con nombres contables en plural para indicar poca cantidad.

Ejemplos:

I have a few friends. (Tengo pocos amigos.)

“A little” se usan con nombres incontables para indicar poca cantidad.

Ejemplos:

There is a little flour in the bow. (Hay poca harina en el tazón.)

Activity M4.21

*Select the correct classification for each type of food.
*Selecciona la clasificación correcta para cada tipo de comida.

SANDWICH

SUGAR

COOKIES

EGGS

PANCAKES

WATER

RICE

MILK

FRIES

SALT

SOUP

HOT DOG

FLOUR

PASTA


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



SANDWICH

SUGAR

COOKIES

EGGS

PANCAKES

WATER

RICE

MILK

FRIES

SALT

SOUP

HOT DOG

FLOUR

PASTA


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.22

*Complete the sentence; choose much or many / few or little.​
*Selecciona la opción correcta: much o many / few o little.

A: much or many

1. Is there flour in the bowl?

2. There aren’t lemons on the plate.

3. Are there eggs in the fridge?

4. There aren’t candies for the kids.

5. There isn’t tea in the cup.

6. Is there water in the jug?

7. There aren’t tomatoes in the fridge.

8. There isn’t coke in the bottle.

9. Is there coffee in the bag?

B: a few or a little

1. Is there flour in the bowl?

2. There are oranges on the plate.

3. There are cans of coke in the fridge.

4. There is vinegar in the bottle.

5. There is orange juice in the jar.

6. There are cookies in the tin.

7. There are cucumbers in the fridge.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



A: much or many

1. Is there flour in the bowl?

2. There aren’t lemons on the plate.

3. Are there eggs in the fridge?

4. There aren’t candies for the kids.

5. There isn’t tea in the cup.

6. Is there water in the jug?

7. There aren’t tomatoes in the fridge.

8. There isn’t coke in the bottle.

9. Is there coffee in the bag?

B: a few or a little

1. Is there flour in the bowl?

2. There are oranges on the plate.

3. There are can of coke in the fridge.

4. There is vinegar in the bottle.

5. There is orange juice in the jar.

6. There are cookies in the tin.

7. There are cucumbers in the fridge.

Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus selecciona e inténtalo de nuevo.



Activity M4.23

*Choose the correct option.
*Selecciona la opción correcta.

*Choose the correct option.
*Selecciona la opción correcta.

Amy:How about making an apple pie?

Allan:Great idea! Do we have apples?

Amy:Yes, there are in the bowl. How do we need?

Allan:A lot, about a kilo.

Amy:We don’t have enough. We can buy in the corner shop.

Allan:And we need flour, too. Look at the recipe. How flour do we need?

Amy:About half of pound. And we need three spoons of sour cream so let’s buy a small tub.

Allan:And how eggs do we need?

Amy:Four. And we also need butter and sugar. Oh! We don’t have butter.

Allan:We can buy a bar of butter in the shop too.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Amy:How about making an apple pie?

Allan:Great idea! Do we have apples?

Amy:Yes, there are in the bowl. How do we need?

Allan:A lot, about a kilo.

Amy:We don’t have enough. We can buy in the corner shop.

Allan:And we need flour, too. Look at the recipe. How flour do we need?

Amy:About half of pound. And we need three spoons of sour cream so let’s buy a small tub.

Allan:And how eggs do we need?

Amy:Four. And we also need butter and sugar. Oh! We don’t have butter.

Allan:We can buy a bar of butter in the shop too.

Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.


Por favor, selecciona todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.24

*Choose the correct option.
*Selecciona la opción correcta.

1.   This bags is very heavy because it has _______________ fruit in it.

2.   Meral and Almet have _______________ friends from America because they are new in the city.

3.   Do we have _______________ milk in the fridge, mother?

4.   How _______________ sugar is there in the bag?

5.   My mother has _______________ chocolate bars in his backpack. He loves chocolate.

6.   We have ________ apples and ________ oranges in the fridge.

7.   Are there ________ children in the school garden?

8.   My teacher doesn’t have _________ 6th grade student this year.

9.   Sam, ____ there _____ milk in the fridge?

10.   How _______ cheese does she have in the basket?


1.   This bags is very heavy because it has _______________ fruit in it.

2.   Meral and Almet have _______________ friends from America because they are new in the city.

3.   Do we have _______________ milk in the fridge, mother?

4.   How _______________ sugar is there in the bag?

5.   My mother has _______________ chocolate bars in his backpack. He loves chocolate.

6.   We have ________ apples and ________ oranges in the fridge.

7.   Are there ________ children in the school garden?

8.   My teacher doesn’t have _________ 6th grade student this year.

9.   Sam, ____ there _____ milk in the fridge?

10.   How _______ cheese does she have in the basket?



Recapitulación del tema​
Aprendiste que los cuantificadores: many, much, some, a lot of, a few, a little, son palabras que nos ayudan a cuantificar qué cantidad tenemos de algo.


4.3 Pronombres demostrativos

De manera general los pronombres se utilizan para sustituir un sustantivo, refiriéndonos al sustantivo sin mencionarlo dentro de la oración. 

Los pronombres demostrativos se utilizan para determinar la posición o proximidad de las personas o las cosas. Los pronombres demostrativos en inglés son: this (éste), these (estos), that (ese), those (esos).

*Haz clic en cada concepto para leer la información.

One o Ones   se usa para responder seleccionando entre uno o varios objetos.

Ejemplo 1

What type of ice cream do you want, this one or that one?
That one.

Ejemplo 2

There are a lot of houses around here. Which one is yours?
The yellow one, between the white and red ones.

Ejemplos

1) Q: Which dress is more beautiful, the green one or the red one? I want to buy one.
A: I will buy the red one.

2) I’m hungry, I will make a sandwich.

3) I’m cold, I’ll put on a jacket.

Activity M4.25

*Read the following text. Fill in the blanks with the correct answer.
*Lee el texto. Completa los espacios en blanco con la respuesta correcta.

*Read the following text. Fill in the blanks with the correct answer.
*Lee el texto. Completa los espacios en blanco con la respuesta correcta.

My name is Jenny, let me tell some things about me, I would like to go to Dubai because it's a really beautiful country, it is modern but exotic at the same time, what I would prefer to do is to eat the traditional food there, like Falafel, which I like a lot. I think I enjoy these places. I would also go shopping. I would like to buy a Burka, one for me and one for my mom, the problems is that I don’t know her size nor her favourite color. I don’t want to take cash with me, so I’m planning to pay everything with my credit card. Most of my friends would rather travel to England or USA, but I really like going to Dubai. I would love to go with my best friend, I’m sure we are going to enjoy going to the bazars, shopping and having fun together. I hope I visit Dubai very soon.

My name is Jenny, let me tell some things about me, I would like to go to Dubai because it's a really beautiful country, it is modern but exotic at the same time, what I would prefer to do is to eat the traditional food there, like Falafel, which I like a lot. I think I enjoy these places. I would also go shopping. I would like to buy a Burka, one for me and one for my mom, the problems is that I don’t know her size nor her favourite color. I don’t want to take cash with me, so I’m planning to pay everything with my credit card. Most of my friends would rather travel to England or USA, but I really like going to Dubai. I would love to go with my best friend, I’m sure we are going to enjoy going to the bazars, shopping and having fun together. I hope I visit Dubai very soon.

Preguntas de comprensión

1.   Where would Jenny go soon?

2.   What would she prefer to do there?

3.   What piece of clothe she wants to buy for her mom?

4.   Is she paying with cash or credit card?

5.   Who she wants to go with?

6.   What places do her friends prefer to visit?

7.   Mention one activity Jenny and her friend would enjoy doing?


Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Por favor, escribe todas las respuestas.

Revisa tus respuestas e inténtalo de nuevo.



Activity M4.26

*Answer the following questions and write a paragraph using between 50 and 80 words. Remember to use the vocabulary in this module as well as other vocabulary words from previous modules.
*Responde las preguntas y escribe un párrafo usando entre 50 y 80 palabras según se indica en el espacio. Recuerda utilizar el vocabulario que has trabajado en éste y en módulos anteriores.

1. Do you like going shopping?

2. Do you have a special shopping mall to go?

3. Which is your favorite store to go shopping?

4. What is the cloth item you buy the most?

5. What do you usually buy there?

6. Do you have a special restaurant to go for lunch?

7. What is the food you order most there?

8. How much do you usually pay? Do you pay in cash or with a credit card?

9. How often do you go to that restaurant?

"My favorite place to go shopping"


Por favor, escribe todas las respuestas.

  • Nombra tu actividad en foro de la siguiente forma: AM4.26PrimerNombrePrimerApellido
  • Sube tu documento al apartado correspondiente en la sección de actividades de Eminus.

Recapitulación del tema​
Aprendiste que los pronombres demostrativos sirven para determinar la posición de algún objeto o persona, que acompañados por ONE se utilizan para seleccionar entre uno o más objetos y, que utilizados con la palabra WILL expresa una decisión.

Recapitulación del módulo
En este módulo aprendiste vocabulario relacionado con ir de compras, ir a un restaurante y todo lo que conllevan estas actividades, incluyendo la toma de decisiones.

Referencias

*Haz clic en el botón para descargar el archivo.

*Haz clic en las flechas para leer la información.