Krause Lemke, C., Núñez Mercado, P., Estrada Sanchez, G. & Narvaez-Trejo, O.M. (2023). Diálogos Brasil-México: tendencias en la enseñanza de lenguas. Guarapuava: Apprehendere.
Narváez Trejo, O. M., Núñez Mercado, P., Cruz Martínez, C. A., & Estrada Sánchez, G. G. (2023). Deserción Escolar de Profesores de Inglés en Formación: Un Estudio de Caso. Emerging Trends in Education, 6(11), 26-39. https://doi.org/10.19136/etie.a6n11.5620
Méndez Romero, H.R., Nuñez Mercado, P., & Narváez Trejo, O.M. (2022). Emergency Remote Teaching Challenges: The Case of Mexican EFL University Teachers Experience. CIEX Journ@l, 7/15. pp. 9-22.
Narváez Trejo, O.M., Nuñez Mercado, P., & Reyes Galindo, C. (2022). English Teacher Educators´Engagement with and Attitudes Towards Educational Research. QVADRATA. Num. 7. pp. 13-36.
Alvarado Martínez, E., Luna Lopez, T., & Narváez Trejo, O.M. (2022). Peer Correction as a Strategy to Improve Teenagers´Speaking Skills in Foreign Language Learning. CPU-e Revista de Investigación Educativa. No. 35. pp. 26-52.
Narváez Trejo, O.M. y Reyes Galindo, C. (2022). English Teachers´Perceptions of Higher Order Thinking Skills. CIEX Journ@l, 7/14. pp. 19-33.
Narváez Trejo, O.M., Nuñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2021). Teacher Educators´Perspectives and Attitudes towards ICT, a Case Study. Teachers Research in Language Education: Voices from the field. pp. 191-205.
Fernandez-Cruz, E B. y Narváez Trejo, O.M. (2021). The learning styles of pre-service teachers. CIEX Journ@l, 6/13. pp.32-41.
Narváez Trejo, O.M. y Reyes Galindo, C. (2020). Teachers´Perception of Educational Research. A Small Case Study. LAP Lambert Academic Publishing.
Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G. & Reyes Galindo, C. (2018). Perspectives of Academic Achievement in a Mexican University, the case of the stakeholders in the BA in English of the university of Veracruz. En Hernández Alvarado, M.G. & Paredes Zepeda, B.G. (Coords.) Studies on the Teaching and Learning of Languages at Mexican Universities. Publicaciones Académicas Plaza Y Valdés, S.A. DE C.V. México.
Estrada Sánchez, G.G., Hernández Barros, J.M.,. Herrera Díaz, L.E., López Martínez, C.L, Narváez Trejo, O. M. & Núñez Mercado, P. (Coords.) (2018), Apuntes de Investigación en la Enseñanza de Idiomas. México: CENID.
Narváez Trejo, O.M., Marin Marin, A., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). Writing an EFL Research Report: a handbook for beginners. Chetumal: Universidad de Quintana Roo.
Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). University Students’ Perceptions of Effective English Language Instruction. Lenguas en Contexto.
Lopez Martinez, C., Herrera Diaz, L.E., Narvaez Trejo, O.M. (2016). Novice Teacher Emergent Concerns. USA:CreateSpace Independent Publishing Platform.
Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). TEFL Practicum in a BA Degree Curriculum in Hubert Elie, S.R. (coord.) La práctica docente en Mexico: De estudiante a docente. Colima: Universidad de Colima. pp 122-145.
Narváez Trejo, O.M., Majín Martínez, M. (2017). Factores que influyen en el rendimiento escolar. In Perales Escudero, M.D., Hernández Méndez E. (Coords.). Investigacion y praxis contemporáneas en torno a las lenguas modernas. Chetumal: Universidad de Quintana Roo. pp. 55-67
Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). Teachers’ and students’ perspectives on the use of ICT in TEFL. In Becerra Polanco, M.A. y Hernández González, F. (Coords.) Alfabetización digital para la enseñanza de lenguas. Cozumel: Universidad de Quintana Roo. pp. 77-93.
Villegas Salas, L.I., Narváez Trejo, O.M., & Rodríguez Medina, A.E. (2013). Un Acercamiento a la Investigación en Lenguas Extranjeras. Implementación del Proyecto Innovación Educativa.
- Narváez Trejo, O.M. (2006). Teachers as ethnographers: Listening to students’ voices for (self) development. MEXTESOL Journal, 30/2, 71-82.
- Narváez Trejo, O.M. (2006a) An Exploration into Student Early Leaving at a University Language Department in Mexico: Voicing Students’ Critical Insights on Institutional Practices.Thesis submitted to the University of Kent at Canterbury for the Degree of Doctor of Philosophy.
- Narváez Trejo, O.M. (2007) Students’ expectations of teachers: the case of students at a Mexican university English department. MEXTESOL Journal, 32/4, 57-64.
- Narváez Trejo, O.M. (2009). Researcher-researchees relationship: Some considerations on issues of power, validity and ethical concerns; in Lengeling, M. (Ed.) Selection of Articles from the Second International Qualitative Research Conference. Guanajuato: Universidad de Guanajuato, 189 – 195.
- Narváez Trejo O. M., (2009). University students’ beliefs about teaching and teachers, in Reyes, R. (Ed.) Creencias y Estrategias y Pronunciación en el Aprendizaje de Lenguas Extranjeras. Chetumal: Universidad de Quintana Roo, 183 – 206.
- Narváez Trejo, O.M. (2010). Early leaving at university level: An explanatory model; in (Busseniers, P. et al. Eds.) Variaciones sobre un Mismo Tema: La Investigación en Lenguas Extranjeras. Xalapa: UV.
- Narváez Trejo, O.M. (2010b). Variaciones sobre un mismo tema; in (Busseniers, P. et al. Eds.) Variaciones sobre un Mismo Tema: La Investigación en Lenguas Extranjeras. Xalapa: UV.
- Narváez Trejo, O.M., Ponce Alonso, Z., Nárez Tadeo X. (2011). El impacto del centro de autoacceso en los estudiantes de licenciatura; in Heffington, D. et al. Memorias del Foro sobre Estudios en Lenguas Internacional. Chetumal, Universidad de Quintana Roo, 432-444.
- Narváez Trejo, O.M. & Heffington, D. (2011). Exploring teachers’ perceptions of their role in the EFL classroom: some considerations; in Heffington, D. et al. Memorias del Foro sobre Estudios en Lenguas Internacional. Chetumal, Universidad de Quintana Roo, 417-431.
- Narváez Trejo, O.M. (2012). A Personal Exploration of the Use of Voiced Research; in Mora Pablo I. & D. Goodwin. Alternative Methods for Undertaking PhD Research . Guanajuato: Universidad de Guanajuato.
- Narváez Trejo, O.M (2012). An emic typology of teachers; in Lengeling, M. (Coord.) Interpretacion e Investigacion Cualitativa: Seleccion de articulos del Tercer Congreso de Investigacion Cualitativa. Guanajuato: Universidad de Guanajuato.
- Dzay Chulim, F. & O.M. Narvaez Trejo (eds.) (2012). La deserción escolar desde la perspectiva estudiantil. México DF: La Editorial Manda.
- Narváez Trejo, O.M. & Basurto Santos N. (2012). Deserción escolar: Un acercamiento metodológico; in Dzay Chulim, F. & Narvaez Trejo O.M. La deserción escolar desde la perspectiva estudiantil. México DF: La Editorial Manda.
- Hernández Alarcón, M. & Narvaez Trejo, O.M. (Coords.). (2014). La deserción escolar en la Facultad de Idiomas: perspectivas de la comunidad educativa. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. Universidad Veracruzana.
- Narváez Trejo, O.M. & Garrido Hernandez, A. & (2014). El abandono escolar desde la perspectiva de estudiantes ‘migrantes’; en Hernández Alarcón, M. & Narvaez Trejo, O.M. (Coords.). La deserción escolar en la Facultad de Idiomas: perspectivas de la comunidad educativa. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV., 61-78.
- Narvaez Trejo, O.M. & Villegas Salas I. (2014). Introducción a la Investigación: Guía Interactiva. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
- Narváez Trejo, O.M., Estrada Sánchez, G.G., & González García, E. (2014). Percepciones de estudiantes universitarios acerca de los maestros de inglés nativos y no nativos. Plurilinkgua, 10 (1), pp. 30-48.
- Narváez Trejo, O.M. & Heffington, D. (2014). Percepciones sobre el rol del profesor en la enseñanza de lenguas a nivel licenciatura. Lenguas en Contexto, 11 (1), pp. 1-12.
- Goodwin, D., Narváez Trejo, O.M., Macola, C. & Núñez, P.(Coords.). (2015). Percepciones Interinstitucionales sobre la Formación de Profesores de Inglés. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
- Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G. & Narváez Trejo, O.M. (2015). Percepciones sobre la formación de profesores de inglés: el caso de la Licenciatura en Lengua Inglesa de la Universidad Veracruzana. en Goodwin, D. Narváez Trejo, O.M., Macola, C. & Núñez, P.(Coords.) Percepciones Interinstitucionales sobre la Formación de Profesores de Inglés. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
- Scholes Gillings, B., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G., Narváez Trejo, O.M. (2015) Affect and Cognition in English as a Foreign Language Learning. In Mendez López, M. (2015). (Coord.) Emotions reported by English language teaching major students in Mexico. Chetumal: Universidad de Quintana Roo.
- Estrada Sánchez, G.G., Narváez Trejo, O.M., & Núñez Mercado P., (2016). Profiling a Cohort in the BA Degree in English at the University of Veracruz. In Paredes Zepeda B. G., García, O. & Clark, B. (coords.). Studies in School Trajectories in Public Mexican Universities. México, D.F.: Plaza y Valdés. pp. 179-202.
- Narváez Trejo, O.M., Marin Marin, A., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). Writing an EFL Research Report: a handbook for beginners. Chetumal: Universidad de Quintana Roo.
- Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). University Students’ Perceptions of Effective English Language Instruction. Lenguas en Contexto.
- Lopez Martinez, C., Herrera Diaz, L.E., Narvaez Trejo, O.M. (2016). Novice Teacher Emergent Concerns. USA:CreateSpace Independent Publishing Platform.
- Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). TEFL Practicum in a BA Degree Curriculum in Hubert Elie, S.R. (coord.) La práctica docente en Mexico: De estudiante a docente. Colima: Universidad de Colima. pp 122-145.
- Narváez Trejo, O.M., Majín Martínez, M. (2017). Factores que influyen en el rendimiento escolar. In Perales Escudero, M.D., Hernández Méndez E. (Coords.). Investigacion y praxis contemporáneas en torno a las lenguas modernas. Chetumal: Universidad de Quintana Roo. pp. 55-67
- Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). Teachers’ and students’ perspectives on the use of ICT in TEFL. In Becerra Polanco, M.A. y Hernández González, F. (Coords.) Alfabetización digital para la enseñanza de lenguas. Cozumel: Universidad de Quintana Roo. pp. 77-93.