Publicaciones

Krause Lemke, C., Núñez Mercado, P., Estrada Sanchez, G. & Narvaez-Trejo, O.M. (2023). Diálogos Brasil-México: tendencias en la enseñanza de lenguas. Guarapuava: Apprehendere.

Narváez Trejo, O. M., Núñez Mercado, P., Cruz Martínez, C. A., & Estrada Sánchez, G. G. (2023). Deserción Escolar de Profesores de Inglés en Formación: Un Estudio de CasoEmerging Trends in Education6(11), 26-39. https://doi.org/10.19136/etie.a6n11.5620

Méndez Romero, H.R., Nuñez Mercado, P., & Narváez Trejo, O.M. (2022). Emergency Remote Teaching Challenges: The Case of Mexican EFL University Teachers Experience. CIEX Journ@l, 7/15. pp. 9-22.

Narváez Trejo, O.M., Nuñez Mercado, P., & Reyes Galindo, C. (2022). English Teacher Educators´Engagement with and Attitudes Towards Educational Research. QVADRATA. Num. 7. pp. 13-36.

Alvarado Martínez, E., Luna Lopez, T., & Narváez Trejo, O.M. (2022). Peer Correction as a Strategy to Improve Teenagers´Speaking Skills in Foreign Language Learning. CPU-e Revista de Investigación Educativa. No. 35. pp. 26-52.

Narváez Trejo, O.M. y Reyes Galindo, C. (2022). English Teachers´Perceptions of Higher Order Thinking Skills. CIEX Journ@l, 7/14. pp. 19-33.

Narváez Trejo, O.M., Nuñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2021). Teacher Educators´Perspectives and Attitudes towards ICT, a Case Study. Teachers Research in Language Education: Voices from the field. pp. 191-205.

Fernandez-Cruz, E B. y Narváez Trejo, O.M. (2021). The learning styles of pre-service teachers. CIEX Journ@l, 6/13. pp.32-41.

Narváez Trejo, O.M. y Reyes Galindo, C. (2020). Teachers´Perception of Educational Research. A Small Case Study. LAP Lambert Academic Publishing.

Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G. & Reyes Galindo, C. (2018).  Perspectives of Academic Achievement in a Mexican University, the case of the stakeholders in the BA in English of the university of Veracruz. En Hernández Alvarado, M.G. & Paredes Zepeda, B.G. (Coords.) Studies on the Teaching and Learning of Languages at Mexican Universities. Publicaciones Académicas Plaza Y Valdés, S.A. DE C.V. México.

Estrada Sánchez, G.G.,  Hernández Barros, J.M.,. Herrera Díaz, L.E., López Martínez, C.L, Narváez Trejo, O. M. & Núñez Mercado, P. (Coords.)  (2018), Apuntes de Investigación en la Enseñanza de Idiomas. México: CENID.

 Narváez Trejo, O.M., Marin Marin, A., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). Writing an EFL Research Report: a handbook for beginners. Chetumal: Universidad de Quintana Roo.

Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). University Students’ Perceptions of Effective English Language Instruction. Lenguas en Contexto.

Lopez Martinez, C., Herrera Diaz, L.E., Narvaez Trejo, O.M. (2016). Novice Teacher Emergent Concerns. USA:CreateSpace Independent Publishing Platform.

Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). TEFL Practicum in a BA Degree Curriculum in  Hubert Elie, S.R. (coord.) La práctica docente en Mexico: De estudiante a docente. Colima: Universidad de Colima.  pp 122-145.

Narváez Trejo, O.M., Majín Martínez, M. (2017). Factores que influyen en el rendimiento escolar. In Perales Escudero, M.D., Hernández Méndez E. (Coords.). Investigacion y praxis contemporáneas en torno a las lenguas modernas. Chetumal: Universidad de Quintana Roo. pp. 55-67

Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). Teachers’ and students’ perspectives on the use of ICT in TEFL. In Becerra Polanco, M.A. y Hernández González, F. (Coords.) Alfabetización digital para la enseñanza de lenguas. Cozumel: Universidad de Quintana Roo. pp. 77-93.

Villegas Salas, L.I., Narváez Trejo, O.M., & Rodríguez Medina, A.E. (2013). Un Acercamiento a la Investigación en Lenguas Extranjeras. Implementación del Proyecto Innovación Educativa. 

 

 

  1. Narváez Trejo, O.M. (2006). Teachers as ethnographers: Listening to students’ voices for (self) development.  MEXTESOL Journal, 30/2, 71-82.
  2. Narváez Trejo, O.M. (2006a) An Exploration into Student Early Leaving at a University Language Department in Mexico: Voicing Students’ Critical Insights on Institutional Practices.Thesis submitted to the University of Kent at Canterbury for the Degree of Doctor of Philosophy. 
  3. Narváez Trejo, O.M. (2007) Students’ expectations of teachers: the case of students at a Mexican university English department. MEXTESOL Journal, 32/4, 57-64.
  4. Narváez Trejo, O.M. (2009). Researcher-researchees relationship: Some considerations on issues of power, validity and ethical concerns; in Lengeling, M. (Ed.) Selection of Articles from the Second International Qualitative Research Conference. Guanajuato: Universidad de Guanajuato, 189 – 195.
  5. Narváez Trejo O. M., (2009). University students’ beliefs about teaching and teachers, in Reyes, R. (Ed.) Creencias y Estrategias y Pronunciación en el Aprendizaje de Lenguas Extranjeras. Chetumal: Universidad de Quintana Roo, 183 – 206.
  6. Narváez Trejo, O.M. (2010). Early leaving at university level: An explanatory model; in (Busseniers, P. et al. Eds.) Variaciones sobre un Mismo Tema: La Investigación en Lenguas Extranjeras. Xalapa: UV.
  7. Narváez Trejo, O.M. (2010b). Variaciones sobre un mismo tema; in (Busseniers, P. et al. Eds.) Variaciones sobre un Mismo Tema: La Investigación en Lenguas Extranjeras. Xalapa: UV.
  8. Narváez Trejo, O.M., Ponce Alonso, Z., Nárez Tadeo X. (2011). El impacto del centro de autoacceso en los estudiantes de licenciatura; in Heffington, D. et al.  Memorias del Foro sobre Estudios en Lenguas Internacional. Chetumal, Universidad de Quintana Roo, 432-444.
  9. Narváez Trejo, O.M. & Heffington, D. (2011). Exploring teachers’ perceptions of their role in the EFL classroom: some considerations; in Heffington, D. et al.  Memorias del Foro sobre Estudios en Lenguas Internacional. Chetumal, Universidad de Quintana Roo, 417-431.
  10. Narváez Trejo, O.M. (2012). A Personal Exploration of the Use of Voiced Research; in Mora Pablo I. & D. Goodwin. Alternative Methods for Undertaking PhD Research . Guanajuato: Universidad de Guanajuato.
  11. Narváez Trejo, O.M (2012). An emic typology of teachers;  in Lengeling, M. (Coord.) Interpretacion e Investigacion Cualitativa: Seleccion de articulos del Tercer Congreso de Investigacion Cualitativa. Guanajuato: Universidad de Guanajuato.
  12. Dzay Chulim, F. & O.M. Narvaez Trejo (eds.) (2012). La deserción escolar desde la perspectiva estudiantil. México DF: La Editorial Manda.
  13. Narváez Trejo, O.M. & Basurto Santos N. (2012). Deserción escolar: Un acercamiento metodológico; in Dzay Chulim, F. & Narvaez Trejo O.M.  La deserción escolar desde la perspectiva estudiantil. México DF: La Editorial Manda.
  14. Hernández Alarcón, M. & Narvaez Trejo, O.M. (Coords.). (2014). La deserción escolar en la Facultad de Idiomas: perspectivas de la comunidad educativa. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. Universidad Veracruzana.
  15. Narváez Trejo, O.M. & Garrido Hernandez, A. &  (2014). El abandono escolar desde la perspectiva de estudiantes ‘migrantes’; en Hernández Alarcón, M. & Narvaez Trejo, O.M. (Coords.). La deserción escolar en la Facultad de Idiomas: perspectivas de la comunidad educativa. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV., 61-78.
  16. Narvaez Trejo, O.M. & Villegas Salas I. (2014). Introducción a la Investigación: Guía Interactiva. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
  17. Narváez Trejo, O.M., Estrada Sánchez, G.G., & González García, E. (2014). Percepciones de estudiantes universitarios acerca de los maestros de inglés nativos y no nativos. Plurilinkgua, 10 (1), pp. 30-48.
  18.  Narváez Trejo, O.M. & Heffington, D. (2014). Percepciones sobre el rol del profesor en la enseñanza de lenguas a nivel licenciatura. Lenguas en Contexto, 11 (1), pp. 1-12.
  19. Goodwin, D., Narváez Trejo, O.M., Macola, C. & Núñez, P.(Coords.). (2015). Percepciones Interinstitucionales sobre la Formación de Profesores de Inglés. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
  20. Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G. & Narváez Trejo, O.M. (2015). Percepciones sobre la formación de profesores de inglés: el caso de la Licenciatura en Lengua Inglesa de la Universidad Veracruzana. en Goodwin, D. Narváez Trejo, O.M., Macola, C. & Núñez, P.(Coords.) Percepciones Interinstitucionales sobre la Formación de Profesores de Inglés. Xalapa: Biblioteca Digital de Humanidades. UV.
  21. Scholes Gillings, B., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez, G.G., Narváez Trejo, O.M. (2015) Affect and Cognition in English as a Foreign Language Learning. In Mendez López, M. (2015). (Coord.) Emotions reported by English language teaching major students in Mexico. Chetumal:  Universidad de Quintana Roo.
  22. Estrada Sánchez, G.G., Narváez Trejo, O.M., & Núñez Mercado P., (2016). Profiling a Cohort in the BA Degree in English at the University of Veracruz. In Paredes Zepeda B. G., García, O. & Clark, B. (coords.). Studies in School Trajectories in Public Mexican Universities. México, D.F.: Plaza y Valdés. pp. 179-202.
  23. Narváez Trejo, O.M., Marin Marin, A., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). Writing an EFL Research Report: a handbook for beginners. Chetumal: Universidad de Quintana Roo.
  24. Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., & Estrada Sánchez, G.G. (2017). University Students’ Perceptions of Effective English Language Instruction. Lenguas en Contexto.
  25. Lopez Martinez, C., Herrera Diaz, L.E., Narvaez Trejo, O.M. (2016). Novice Teacher Emergent Concerns. USA:CreateSpace Independent Publishing Platform.
  26. Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). TEFL Practicum in a BA Degree Curriculum in  Hubert Elie, S.R. (coord.) La práctica docente en Mexico: De estudiante a docente. Colima: Universidad de Colima.  pp 122-145.
  27. Narváez Trejo, O.M., Majín Martínez, M. (2017). Factores que influyen en el rendimiento escolar. In Perales Escudero, M.D., Hernández Méndez E. (Coords.). Investigacion y praxis contemporáneas en torno a las lenguas modernas. Chetumal: Universidad de Quintana Roo. pp. 55-67
  28. Narváez Trejo, O.M., Núñez Mercado, P., Estrada Sánchez G.G. (2017). Teachers’ and students’ perspectives on the use of ICT in TEFL. In Becerra Polanco, M.A. y Hernández González, F. (Coords.) Alfabetización digital para la enseñanza de lenguas. Cozumel: Universidad de Quintana Roo. pp. 77-93.
Publicado en Páginas