Publicaciones

 

Herrera Villa, J., Vallejo Casarín, A. G., Segura Celis Ochoa, Herminia Beatriz, Figueroa
Rodríguez, S., & Ramírez Marín, F. (2013). Evaluación del dominio de inglés en alumnos de
primer ingreso a la Facultad de Psicología de la Universidad Veracruzana. Re vista
Electrónica De Psicología Iztacala,
16(1).

Faltis, C., & Ramírez‐Marín, F. (2015). Secondary bilingual education. (pp. 336-353) John Wiley
& Sons, Ltd.

Clark, D., Nelson, B., Atkinson, R., Ramirez-Marin, F., & Medina-Jerez, W. (2014).
Integrating flexible language support within online science learning environments. (pp.
75) IAP.

Clark, D. B., Touchman, S., Martinez-Garza, M., Ramirez-Marin, F., & Skjerping Drews, T.
(2012). Bilingual language supports in online science inquiry environments. Computers &
Education,
58(4), 1207-1224.

Faltis, C., Arias, M., & Ramirez-Marin, F. (2009). Building consensus: Critical competencies for
secondary teachers of English learners. Paper presented at the Annual Meeting of the
Language Minority Research Institute, Riverside, CA.

Faltis, C., Arias, M. B., & Ramírez-Marín, F. (2010). Identifying relevant competencies for
secondary teachers of english learners. Bilingual Research Journal, 33(3), 307-328.

Ramírez-Marín, F. (2009). Access to English: Mexican immigrant students’ experiences in an
Arizona High School Arizona State University.

Ramírez-Marín, F., & Clark, D. B. (2013). Scaffolding academic language in science education
for English language learners. (pp. 171) IAP.

Faltis, C. &.-M. (2015). Secondary Bilingual Education: Cutting the Gordian Knot. En
S. B. Wayne E. Wright, The Handbook of Bilingual and Multilingual Education (págs.
336-353). ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA: WILEY Blackwell.

Herrera Díaz, L. E., Ramirez-Marin, F., & Estrada Sánchez, G. G. (2014). La deserción
de los estudiantes de lengua inglesa desde la perspectiva de los docentes. En M. M.
Hernández Alarcón, & O. M. Narváez Trejo, La deserción escolar en la facultad de
idiomas: perspectivas de la comunidad educativa. (págs. 39-60). México: Biblioteca
Digital de Humanidades.

Marín, L. E. (2011). “DESERCIÓN DE ESTUDIANTES DE LENGUA INGLESA DE LA
FACULTAD DE IDIOMAS DE LA UV DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS PROFESORES” . 3°
COLOQUIO INTERNACIONAL SOBRE INVESTIGACIÓN EN LENGUAS EXTRANJERAS,
FACULTAD DE IDIOMAS, UV. México.

Ramirez-Marin, F., & Clark, D. B. (2013). Academic language in science content.
American Educational Research Association Annual Meeting. ESTADOS UNIDOS DE
AMÉRICA.

Publicado en Páginas